Obecnie na rynku działa wiele podobnych firm oferujących te same usługi czy produkty. Widzimy na co dzień, jak ze sobą rywalizują, aby przyciągnąć do siebie, więcej klientów niż konkurencja. Wielkie korporacje i sieci sklepów zarabiają wiele milionów rocznie, a to dzięki reklamie w telewizji, internecie, bilbordach, radiach. Dobra reklama ma niezwykły wpływ na to, czemu akurat wybierzemy ten produkt, a nie inny. Producenci próbują trafić z przekazem do jak największej liczby osób. Duże firmy nie oszczędzają na reklamie, lecz nie muszą, jeśli ich analiza finansowa wychodzi zawsze dobrze. Taką analizę przeprowadzają wszystkie firmy niezależnie od wielkości. Te duże, które są pewne, iż ich firma przynosi duże zyski, porównuje je z ubiegłymi latami i wprowadza zmiany, aby byłe one jeszcze większe. Celem ich działania jest powiększenia swoich zysków z roku na rok, dlatego próbują różnych typów reklam, skierowanych nieraz do młodzieży, a nie raz osób starszych, wprowadzają różne promocje, bonusy, gratisy, aby tylko przyciągnąć klientów.