Delegacje są istotną częścią współczesnego biznesu. Najczęściej spowodowane są one douczaniem pracowników w konkretnych dziedzinach albo poznawaniem zagranicznych lub krajowych kolegów z tej samej branży. Dzięki temu podwyższają się ich kwalifikacje i pozostają w obiegu najnowszych informacji, które są konieczne na niektórych stanowiskach pracy. Bez tego nie będą zaznajomieni z nowinkami, które pojawiły się na rynku i nie będą stanowili konkurencyjności dla pracowników, którzy uczestniczyli w delegacji. Wynagrodzenia pracowników oddelegowanych powinny być wypłacane przed ich wyjazdem, ale raczej rzadko mamy do czynienia z taki zachowaniem. Delegacje zagraniczne mogą być również swego rodzaju nagrodą za ciężką pracę i sposób na motywacje do dalszej rzetelnej pracy. Gdy wyjazd odbywa się do jakiegoś ciekawego zagranicznego państwa może też być impulsem do poznania okolicy, ale również chwila wytchnienia. Po odbyciu spotkań oraz uczestnictwie w konferencji, jeśli taka jest przewidziana, można odpocząć i cieszyć się chwilą wolnego.